RSS

Playmobil όπως λογοκρισία

08 Απρ.

Επειδή απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα του αυταρχισμού που μας περιτριγυρίζει, το μόνο καταφύγιο είναι οι ιδέες μας και επειδή οι ιδέες δεν φυλακίζονται ούτε κρατούνται χωρίς τη συγκατάθεση αυτού που τις παράγει, αναμεταδίδω το παρακάτω κείμενο ως ένδειξη συμπαράστασης τόσο στον άνθρωπο που περιγράφει όσο και απέναντι στη δικτατορία των εταιριών που (με δικό μας φταίξιμο είναι η αλήθεια) δεν έχουν καταλάβει ότι οι καταναλωτές έχουν δύναμη.

Πως θα σας φαινόταν εάν ήσασταν φωτογράφος και μια μέρα, μια ωραία πρωία βρε αδερφέ, η εταιρία της φωτογραφική σας μηχανής,την οποία έχετε αποκτήσει εδώ και 3 χρόνια, έβγαζε ανακοίνωση με όρους χρήσης της φωτογραφικής μηχανής και έλεγε πως σας απαγορεύει να χρησιμοποιείται την φωτογραφική μηχανή για να φωτογραφίζετε και να δημοσιεύετε εικόνες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που απεικονίζουν κόκκινες καραμέλες ενώ εσείς έχετε ήδη δημοσιεύσει τέτοιες εικόνες τις οποίες έχετε τραβήξει με την φωτογραφική μηχανή;

Και πως θα σας φαινόταν εάν η ανακοίνωση δεν είχε βγει όταν αγοράσατε την μηχανή, αλλά 3 χρόνια αργότερα και αφού έχετε ήδη έχει περάσει ένα εξάμηνο από τότε που έχετε δημοσιεύσει την πρώτη φωτογραφία με κόκκινες καραμέλες;

Και πως θα σας φαινόταν εάν όλα αυτά τα μαθαίνατε όταν η εταιρεία από την οποία αγοράσατε την φωτογραφική μηχανή σας επικοινωνούσε με τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία έχετε δημοσιεύσει τις φωτογραφίες σας και απαιτούσε να «κατέβει» το προφίλ σας γιατί θεωρούσε πως πλήττεται ως εταιρεία επειδή το όνομα της σελίδας σας στο κοινωνικό δίκτυο κάνει λογοπαίγνιο με το όνομα της εταιρείας;
Και πως θα σας φαινόταν εάν ψάχνατε τους όρους χρήσης που έχει η εταιρεία σε άλλες χώρες του πλανήτη και βρίσκατε ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους όρους χρήσης που σας επιβλήθηκαν, καθώς και ότι υπάρχουν και από πολλές χώρες και άλλες σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μεγαλύτερη απήχηση, που ανεβάζουν φώτο με κόκκινες καραμέλες, τραβηγμένες με την ίδια φωτογραφική μηχανή με τη δική σας και η εταιρεία που έκλεισε τη σελίδα σας δεν έκανε καμία προσπάθεια να κλείσει και τις σελίδες αυτές.
Και πως θα σας φαινόταν εάν ανοίγατε ξανά νέα σελίδα με νέο όνομα αλλά και πάλι η ίδια εταιρεία προσπαθούσε να σας κλείσει πάλι;
Φαντάζομαι πως το λιγότερο εκνευριστικό, σίγουρα ύποπτο και περίεργο και θα ήσασταν πεπεισμένοι πως τα 2 μέτρα και 2 σταθμά που εφαρμόζει η εταιρεία έχουν μόνο στόχο τη φίμωση σας.
Το ίδιο σκέφτηκε και ο Ν.Π. Ποιος είναι όμως ο Ν.Π; Ο Ν.Π είναι ένας blogger γνωστός ως Playmobilism ή Plasticobilism, o οποίος χρησιμοποιεί φιγούρες της Playmobil για να δημιουργήσει εικόνες, οι οποίες έχουν στόχο να σχολιάσουν, να καυτηριάσουν και  να σατιρίσουν την σύγχρονη ελληνική πολιτική σκηνή και κοινωνία.
O N.Π όμως σχεδίαζε χωρίς τον ξενοδόχο και την πάτησε. Μια ωραία πρωία λοιπόν το facebook αποφάσισε να του κατεβάσει τη σελίδα Playmobilism μετά από αίτημα της Playmobil γιατί α) ότι χρησιμοποίησε τη λέξη «Playmobil» στο όνομα της σελίδας δημιουργώντας τη «λανθασμένη εντύπωση» ότι πρόκειται για εγκεκριμένες φωτογραφίες από την Playmobil και β) ότι το περιεχόμενο των φωτογραφιών ήταν καθαρά πολιτικού χαρακτήρα, κάτι που εναντιώνεται στις οδηγίες τους για την τροποποίηση των φιγούρων, ή όπως λέμε στα αγγλικά είναι: against their (customizing) guidelines.
Και εντάξει,το πρώτο αίτημα, έχει μια λογική βάση, πάει και έρχεται ρε παιδί μου, δεν θέλει η μεγάλη πολυεθνική εταιρεία να ταυτιστεί με έναν blogger ο οποίος κατακρίνει όσους ακόμα στηρίζουν έναν πρωθυπουργό που κάνει τα πάντα για να στηρίξει τις πολυεθνικές εταιρείες εις βάρος της χώρας του. Το δεύτερο αίτημα είναι εκείνο το οποίο είναι και το πιο απαράδεκτο γιατί λέει ότι οι εικόνες  «ήταν καθαρά πολιτικού χαρακτήρα, κάτι που εναντιώνεται στις οδηγίες τους για την τροποποίηση των φιγούρων».
Πρώτα από όλα από και ως που μια εταιρεία μπορεί να κρίνει πότε μια εικόνα είναι πολιτική και όχι, πχ έργο τέχνης; Σκεφτείτε πχ η εταιρεία που έβγαζε τα χρώματα με τα οποία ζωγράφιζε ο Πικάσο να έλεγε ότι δεν θέλει να βγει στη δημοσιότητα η Γκέρνικα γιατί είναι «πολιτική».
Αλλά πάμε παρακάτω. Τι λένε αυτές οδηγίες  για την τροποποίηση των φιγούρων που έχει αναρτήσει η  Playmobil HELLAS στην ιστοσελίδα http://www.playmobil.gr/( για να βρείτε τις οδηγίες πατήστε πληροφορίες->Κατευθυντήριες γραμμές Geobra για την τροποποίηση φιγούρων και εξαρτημάτων PLAYMOBIL®);  Λένε ότι
«Θα κινηθούμε εναντίων κάθε τροποποίησης της φιγούρας PLAYMOBIL που κοινοποιείται δημόσια, αν περιέχει κάτι από τα ακόλουθα:

  • Οποιοδήποτε φυλετική διάκριση
  • Περιεχόμενο που χρησιμοποιείται για πολιτικές δηλώσεις
  • Περιεχόμενο ακατάλληλο για παιδιά
  • Εξτρεμιστικό περιεχόμενο κάθε είδους
  • Επιθετικό περιεχόμενο και αντίστοιχο περιεχόμενο που σχετίζεται με πόλεμο και βία.
  • Περιεχόμενο και μορφές που βλάπτουν τα παιδιά.»

Τι μας λέει η Playmobil; Mας λέει ότι θα κινηθεί εναντίων κάθε τροποποίησης φιγούρας που κοινοποιείται δημόσια και η οποία θα αφορά πχ την Ειρήνη μεταξύ των λαών, γιατί το περιεχόμενο είναι πολιτική δήλωση.
Τι άλλο μας λέει η Playmobil; Μας λέει ότι θα κινηθεί εναντίων κάθε τροποποίησης φιγούρας που κοινοποιείται δημόσια και η οποία θα αφορά πχ το κίνημα Occupy Gezi, γιατί το περιεχόμενο(η κατάληψη δηλαδή) θεωρείται εξτρεμιστικό περιεχόμενο.
Τι άλλο μας λέει η Playmobil; Mας λέει ότι θα κινηθεί εναντίων κάθε τροποποίησης φιγούρας που κοινοποιείται δημόσια και η οποία θα έχει επιθετικό περιεχόμενο και αντίστοιχο περιεχόμενο που σχετίζεται με πόλεμο και βία άρα θα μηνύσει και τον εαυτό της γιατί έχει κοινοποιήσει εκατοντάδες φιγούρες που προτάσσουν και το πόλεμο και τη βία.
Και δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα με την Playmobil. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι όροι δεν υπάρχουν στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρία. Για παράδειγμα στην ιστοσελίδα της εταιρείας για τις ΗΠΑ οι οδηγίες είναι εντελώς διαφορετικές και σαφώς δεν αναφέρεται πουθενά απαγορεύσεις για εξτρεμισμούς,πολέμους και πολιτικά περιεχόμενα. Το ίδιο ισχύει και στις υπόλοιπες 16 σελίδες που έχει η Playmobil σε διάφορες χώρες του πλανήτη μας.
Το αμέσως επόμενο μελανό σημείο της ιστορίας αυτής είναι ότι η Playmobil Hellas δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της τις οδηγίες αυτές τουλάχιστον 5 μήνες μετά  την πρώτη ανάρτηση του Ν.Π στο blog του. Επομένως εδώ γεννάται το ακόλουθο ερώτημα: Πως γίνεται να έχουν αναδρομική ισχύ οδηγίες που βγήκαν  πολύ καιρό μετά την πρώτη ανάρτηση;
Και πως το ξέρουμε ότι βγήκαν πολύ μετά την πρώτη ανάρτηση; Το blog του Ν.Π playmobilsm.blogspot.gr (πλέον http://plasticobil.blogspot.gr/ για να μην του το κατεβάσουν ξανά), όπως μπορείτε και εσείς να δείτε, είναι σε λειτουργία από τις 6.08.13, από την άλλη μέχρι τον Ιανουάριο του 2014 η εταιρία Playmobil Hellas δεν είχε ανεβάσει καμία οδηγία για την χρήση των φιγούρων της εταιρείας. Και αυτό αποδεικνύεται από την εφαρμογή web.archive.org, η οποία κρατάει αρχεία του πως ήταν διάφορες ιστοσελίδες σε προγενέστερο χρόνο. Αν θέλετε μπορείτε να μπείτε εδώ όσοι επιθυμείτε και να διαπιστώσετε μόνοι σας πατώντας στο επιλέγοντας πάνω δεξιά όποια χρονιά θέλετε και κάνοντας κλικ στις «Πληροφορίες». Θα δείτε λοιπόν ότι μέχρι τον Ιανουάριο δεν υπάρχουν οδηγίες/κατευθυντήριες γραμμές και ότι όποιες οδηγίες βγήκαν, βγήκαν πολύ μετά την πρώτη ανάρτηση.
Μάλιστα ο Ν.Π επικοινώνησε με τα κεντρικά της εταιρείας Playmobil για να δει για ποιο λόγο γίνεται η επίθεση αυτή από μέρους τους αλλά ακόμα σαφή απάντηση δεν έχει πάρει,παρά μόνο αοριστίες.
Noμίζω ότι πλέον είναι σε όλους ξεκάθαρο ότι μπαίνει το ζήτημα της ελεύθερης έκφρασης.Δεν μπορεί μια εταιρεία να λογοκρίνει έναν blogger γιατί χρησιμοποιεί τα προϊόντα της για να δημιουργήσει σατυρικές εικόνες. Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει εάν πχ η Sony αποφασίσει να απαγορεύσει με «οδηγίες» όσους έχουν φωτογραφική μηχανή δικής της κατασκευή να τραβούν εικόνες από πορείες στις οποίες όργανα καταστολής βαράνε αναίτια τους διαδηλωτές.
Η ελευθερία του λόγου, της έκφρασης και των ιδεών κοστίζει πολύ ακριβά για να την αφήσουμε έρμαιο μιας εταιρείας.
Εδώ θα βρείτε την καταγγελία του blogger N.Π, εδώ την σελίδα του στο facebook κι εδώ το blog του
Στηρίξτε την ελευθερία έκφρασης, διαδώστε το άρθρο αυτό, την καταγγελία του Ν.Π .
Να μην αφήσουμε μια εταιρεία να κάνει έρμαιο της ένα από τα βασικότερα δικαιώματα που μας έχει απομείνει και για το οποίο έχουν χυθεί χιλιάδες λίτρα αίμα.

Advertisements
 
Σχολιάστε

Posted by στο 08/04/2014 in Πολιτικά

 

Ετικέτες:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: